Αισθητηριακή Ολοκλήρωση για Βρέφη & Νήπια - ASI
Τι περιλαμβάνει το σεμινάριο:
Η αισθητηριακή Ολοκλήρωση (επεξεργασία) και η αισθητικοκινητική διαδικασία αποτελούν τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη κινητικών, αντιληπτικών, γνωστικών, επικοινωνιακών, κοινωνικών και ανώτερων επιτελικών λειτουργιών για ακαδημαϊκή μάθηση.
Στα πρόωρα μωρά η διαδικασία αυτή -έχει αποδειχθεί ότι- δεν εξελίσσεται ομαλά λόγω ανωριμότητας του εγκεφάλου, καταλήγοντας σε καθυστέρηση ή/και άτυπη ανάπτυξη μερικών ή όλων των λειτουργικών τους ικανοτήτων. Το ίδιο συμβαίνει και σε τελειόμηνα βρέφη με ή χωρίς επιβαρυμένο ιστορικό τα οποία παρουσιάζουν δυσλειτουργία αισθητηριακής επεξεργασίας και αισθητικοκινητικής ανάπτυξης.
Το σεμινάριο αυτό περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση ενδομήτριας τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης αισθητηριακής ολοκλήρωσης και κίνησης (τι διαταράσσεται στον πρόωρο ή προβληματικό τοκετό), καθώς τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης αισθητηριακής ολοκλήρωσης και κίνησης σε βρέφη 0-18 μηνών. Έμφαση θα δοθεί στις διαταραχές ρύθμισης και αυτορρύθμισης των 4 Α (δράση, εγρήγορση, προσοχή και συναίσθημα) και συμπεριφοράς σύμφωνα με το Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood (DC:0-3), καθώς επίσης στους τρόπους αξιολόγησης με τις δοκιμασίες DeGangi Test of Sensory Functions in Infants (TSFI), και το Infant/Toddler Sensory Profile. Τέλος, το σεμινάριο περιλαμβάνει εργαστήρια με χειρισμούς, θεραπευτικές ιδέες και εξοπλισμό, καθώς και οδηγίες για σπίτι με συμμετοχή των συμμετεχόντων.
Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί στόχοι του σεμιναρίου:
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα:
• Κατά νοήσουν τυπική και μη τυπική ανάπτυξη αισθητηριακής ολοκλήρωσης και αισθητικο-κίνησης από την ενδομήτρια ζωή μέχρι την ηλικία των 18 μηνών
• Κατανοήσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από προωρότητα ή άλλους λόγους ψηλού κινδύνου στην αίσθηση, κίνηση, αντίληψη και συμπεριφορά βρεφών και νηπίων
• Να κατανοήσουν τη σημασία της ρύθμισης, αυτορρύθμισης, συμπεριφοράς, εγρήγορσης, προσοχής, και δράσης σύμφωνα με τα 4 Α καθώς και της επίπτωσης τους στους γονείς
• Κατανοήσουν το ρόλο της πρώιμης παρέμβασης
• Κατανοήσουν το έργο της διεπιστημονικής ομάδας στην πρώιμη παρέμβαση
• Γνωρίσουν χρήσιμα αξιολογικά εργαλεία και τον τρόπο εφαρμογής τους σε νεογνά, βρέφη και νήπια
• Αποκτήσουν τεχνικές παρέμβασης για τη βελτίωση της αισθητηριακής και αισθητικοκινητικής ανάπτυξης βρεφών και νηπίων, τον εξοπλισμό και τις οδηγίες που μπορούν να δώσουν σε γονείς
• Επιλέξουν κατάλληλα παιχνίδια και δραστηριότητες για την εξέλιξη αισθητηριακής ολοκλήρωσης και κίνησης
• Μάθουν να δημιουργούν φιλικά αισθητηριακά και κινητικά περιβάλλοντα
Διάρκεια σεμιναρίου:
11-12/07/2020
Δύο (2) ημέρες, 09:30-17:00 καθημερινά, με τρία διαλείμματα των 30 λεπτών.
Συνολικές διδακτικές ώρες:
12 ώρες ή 1,20 CEUs (μόρια συνεχούς εκπαίδευσης αναγνωρισμένα από τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπείας-ΑΟΤΑ). Είμαστε ο μόνος ελληνικός φορέας εκπαίδευσης με αυτήν τη διάκριση.,
Απαιτήσεις για την απόκτηση πιστοποιητικού παρακολούθησης:
Η παρακολούθηση όλων των ημερών καθώς και όλων των ωρών της κάθε ημέρας του σεμιναρίου
1. Η παρακολούθηση όλων των ημερών καθώς και όλων των ωρών της κάθε ημέρας του σεμιναρίου. Η έγκαιρη προσέλευση, τήρηση της διάρκειας χρόνου των διαλειμμάτων και αναχώρηση κατά την αναφερόμενη ώρα
2. Η ενεργή συμμετοχή σε εργασίες, εργαστήρια, quiz, συζήτηση σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο
3. Η ευπρεπής και ευγενής συμπεριφορά προς τους όλους τους άλλους συμμετέχοντες, ασθενείς, εισηγητές και υποστηρικτικό προσωπικό
4. Η χρήση κούκλας τύπου Raggedy Ann Doll στη διάρκεια του σεμιναρίου
Ποιοι μπορούν να το παρακολουθήσουν:
Η εκπαίδευση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι κυρίως για εργοθεραπευτές. Άλλες ειδικότητες που μπορούν να παρακολουθήσουν είναι: Ψυχίατροι, παιδοψυχίατροι, παιδονευρολόγοι, παιδίατροι, αναπτυξιολόγοι, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, νευροψυχολόγοι, γυμναστές ειδικής αγωγής και σπουδαστές/φοιτητές (επί πτυχίω). Πρέπει να υπογραμμιστεί πως το σεμινάριο είναι σχεδιασμένο για επαγγελματίες υγείας που έχουν διδαχτεί κινησιολογία, τυπική και μη τυπική παιδιατρική ανάπτυξη σε τομείς κίνησης, αντίληψης, αντανακλαστικών, συμπεριφοράς και επικοινωνίας, και έχουν κλινική πείρα (κατόπιν απόκτησης πτυχίου) το λιγότερο 2 ετών. Επομένως για τους επί πτυχίω ή τελειόφοιτους επαγγελματίες υγείας η κατανόηση της ύλης και η συμμετοχή στα εργαστήρια του σεμιναρίου μπορεί να θεωρηθεί ως δύσκολη και απαιτητική.
Επίπεδο Δυσκολίας:
Μέτριο.
Χώρος:
Αίθουσα σεμιναρίων, Παιδιατρικό Ινστιτούτο, Χελμού 35 και Ειρήνης, Άγιος Στέφανος Αττικής, Ελλάδα (εκτός αν ανακοινωθεί άλλος χώρος).
Αριθμός Ατόμων:
Ανοικτό. Οι αιτούντες γίνονται δεκτοί μόνο κατόπιν ηλεκτρονικής αίτησης και εξόφλησης των διδάκτρων. Για λεπτομέρειες παρακαλούμε δείτε τις Εγγραφές παρακάτω.
Εγγραφές και Δίδακτρα:
Για εγγραφές, προκαταβολή και εξόφληση διδάκτρων επισκεφτείτε την ιστοσελίδα και κάντε κλικ στην Εγγραφή. Τα σεμινάρια του Παιδιατρικού Ινστιτούτου εξαιρούνται ΦΠΑ.
Πληροφορίες:
Για οποιαδήποτε απορία είμαστε στη διάθεση σας:
α) τηλεφωνικά στο (210) 8142 218, Δε-Πα: 8:30-20:30 και Σα: 9:00-15:00
β) με τηλεφωνικό μήνυμα στον τηλεφωνητή μας, ή
γ) με γραπτό μήνυμα στην ιστοσελίδα μας
Εισηγητές:
Η Ελίζα Μάγκλαρη, MS, L/OTR, BCP είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια με πολυετή καριέρα (από το 1985). Είναι αριστούχος των ΤΕΙ Αθηνών, υπότροφος του Ιδρύματος «Α. Ωνάσης» και κάτοχος του Bachelor’s of Science στην εργοθεραπεία και του Advanced Master’s of Science στην παιδιατρική και σχολική εργοθεραπεία από το SUNY at Buffalo, ΗΠΑ. Έχει πιστοποιημένη ειδίκευση στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία από τον Σύλλογο Εργοθεραπείας των ΗΠΑ. Άλλες ειδικεύσεις περιλαμβάνουν: SBOT (σχολική εργοθεραπεία), SIPT (Sensory Integration and Praxis Test)(1989), Νευροεξελικτική Αγωγή-Bobath για παιδιά (1988) και βρέφη (1992), Κρανιοϊερή Θεραπεία (Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) και Μυοπεριτονιακή Λύση, μεταξύ άλλων, ενώ σε εξέλιξη είναι η πιστοποίηση της ως NDT OT Tutor. Επιτέλεσε αναπληρωματική καθηγήτρια στο Touro College, NY σε θέματα κινησιολογίας, νευρολογίας, παιδιατρικής, και μεθόδων αποκατάστασης, ενώ από το 2013 αποτελεί διδακτικό μέλος του Metropolitan College Αθηνών. Η παιδιατρική κλινική της πείρα είναι εκτενής και περιλαμβάνει από πρόωρα και νεογνά έως εφήβους σε νοσοκομεία, σχολεία και παιδικούς σταθμούς, κοινοτικά πλαίσια και ιδιωτικές κλινικές στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα. Παρουσιάζει σεμινάρια και ομιλίες για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα, Κύπρο και στο εξωτερικό από το 1992 μεταξύ των οποίων και την εκπαιδευτική σειρά της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης. Εκπαιδεύτηκε ως εισηγήτρια της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης από τον οργανισμό Sensory Integration International, που ίδρυσε η A. Jean Ayres. Έχει εκτενώς μεταφράσει στα ελληνικά τη νευροβιολογική βάση και θεραπεία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης και της Κρανιοϊερής Θεραπείας Upledger, καθώς και ένα μεγάλο αριθμό εγχειριδίων για άλλες θεραπευτικές προσεγγίσεις. Είναι επιστημονική σύμβουλος της Αναπτυξιακής Κλινικής του νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» και υποψήφια διδακτορικού διπλώματος. Μετά από 20 χρόνια παραμονής στις ΗΠΑ, ιδιωτεύει από το 2005 στην Αθήνα μέσω του Παιδιατρικού Ινστιτούτου, στον Άγιο Στέφανο Αττικής.